Translate

Τετάρτη 20 Ιουνίου 2018

2ο Δημοτικό Σχολείο Μεγάρων – Α’ Δημοτικού , Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας.

Το σώμα μου φροντίζω

1.   Αφόρμηση

Η αφόρμηση έγινε με μια ερώτησή μου προς τους μαθητές : Γιατί πολλοί από εσάς αρρωστήσατε και λείπατε από το σχολείο;
Τότε οι μαθητές άρχισαν να αναρωτιούνται και με τη μέθοδο της ιδεοθύελλας δόθηκαν πολλές απαντήσεις.


2. Εισήγηση 

Με την παρουσίαση του εποπτικού υλικού (βίντεο):  https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=2WsooFlS5Vk
δόθηκαν στους μαθητές οι πληροφορίες - απαντήσεις στο ερώτημα που τους είχε τεθεί. Με έναν τρόπο ευχάριστο, ο οποίος θα τους εντυπωθεί στο μυαλό. 


3. Ερωτοαποκρίσεις - διάλογος

Μετά την παρουσίαση του βίντεο ακολούθησε διάλογος, μέσα από τον οποίο οι μαθητές έδειξαν να καταλαβαίνουν το λόγο για τον οποίο αρρωσταίνουμε, ακόμα και εκείνοι οι οποίοι δεν είχαν καμία ιδέα.

​4. Βιωματική μάθηση

Α. Αναπαράσταση των μικροβίων από τους μαθητές 
α) με πλαστελίνη


β) με ζωγραφική





Β) Παιχνίδι: "αναζητώντας και εξολοθρεύοντας τα μικρόβια"
Συγκεκριμένα, έκρυψα τα "μικρόβια" της παρακάτω φωτογραφίας σε διάφορα σημεία μέσα στην τάξη και οι μαθητές τα έψαχναν, μόλις τα έβρισκαν αυτά εξολοθρεύονταν.

5) Πείραμα "Πώς μεταδίδονται τα μικρόβια"

1. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 ομάδες των 5 μαθητών.
2. Διατάχθηκαν ο ένας πίσω από τον άλλον.
3. Τοποθέτησα στα χέρια του πρώτου μαθητή κάθε ομάδας μικρή ποσότητα ελαιόλαδου αναμειγμένο με κανέλα (αυτό το μείγμα αναπαριστά τα μικροσκοπικά μικρόβια που δεν γίνονται ορατά με το γυμνό μάτι).
4. Στη συνέχεια, ο πρώτος μαθητής έκανε χειραψία με τον δεύτερο μαθητή της ομάδας του, ο δεύτερος με τον τρίτο κ.ο.κ.
5. Στο τέλος οι μαθητές διαπίστωσαν ότι τα μικρόβια που υπήρχαν στα χέρια του πρώτου μαθητή μεταδόθηκαν έως και τον πέμπτο στη σειρά μαθητή σε διαφορετικό βαθμό βέβαια.
6. Ακολούθησε πλύσιμο των χεριών.
6) Συνέντευξη από παιδίατρο

Οι μαθητές ετοίμασαν κάποιες ερωτήσεις που αφορούσαν διάφορους προβληματισμούς τους όσον αφορά την υγιεινή του σώματός τους και των μικροβίων. Έτσι, με την επίσκεψη του παιδιάτρου στο σχολείο μας, λύθηκαν όλες τους οι απορίες, ενώ παράλληλα ενημερώθηκαν για όλα τα θέματα που αφορούν την υγιεινή τους. 







Δόντια
1.   Αφόρμηση

Η αφόρμηση έγινε με τη χρήση εποπτικού υλικού (εικόνα) που έδειξα στους μαθητές και ήταν η εξής:


Στη συνέχεια απεύθυνα μια ερώτησή προς τους μαθητές : Γιατί είναι στενοχωρημένο το δοντάκι αυτό; Τότε οι μαθητές με τη μέθοδο της ιδεοθύελλας έδωσαν πολλές απαντήσεις. Και η επικρατέστερη ήταν ότι είναι χαλασμένο. Τότε τους ρώτησα: ποιος χάλασε το δοντάκι αυτό και γιατί; Οι μαθητές άρχισαν να αναρωτιούνται.


2.           Εισήγηση 

Διάβασα στους μαθητές το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά: «Η Δόνα τερηδόνα και η γαμήλια τούρτα». Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν. Στη συνέχεια με τη χρήση εποπτικού υλικού (βίντεο) https://www.youtube.com/watch?v=yrHhjmtUPMM δόθηκαν στους μαθητές οι πληροφορίες - απαντήσεις στο ερώτημα που τους είχε τεθεί. Με έναν τρόπο ευχάριστο, ο οποίος θα τους εντυπωθεί στο μυαλό. 


3. Ερωτοαποκρίσεις - διάλογος

Μετά την παρουσίαση του βίντεο ακολούθησε διάλογος, μέσα από τον οποίο οι μαθητές έδειξαν να καταλαβαίνουν τους λόγους για τους οποίους χαλάνε τα δόντια μας.


3.   Βιωματική μάθηση

Δείξαμε σε εικόνες τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος, όπως δείχνει η εικόνα:
Και στη συνέχεια δόθηκε στους μαθητές το παρακάτω ημερολόγιο βουρτσίσματος δοντιών. Εάν ο μαθητής είχε βουρτσίσει τα δόντια του κολλούσαμε ένα αυτοκόλλητο. Νικητής θα ήταν αυτός που θα είχε τα περισσότερα αυτοκόλλητα. 
 Το παιχνίδι αυτό άρεσε ιδιαίτερα στους μαθητές!!!

Τέλος, διαβάσαμε το ποίημα «Η οδοντόβουρτσα» του ανθολογίου Α’ και Β΄ Δημοτικού.

Και μάθαμε το τραγουδάκι «Ο μπαμπάς μου με ρωτάει»
(https://www.youtube.com/watch?v=UKf8gFLm4ZI&list=RDUKf8gFLm4ZI&t=5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Επιμορφωτική Ημερίδα.

       Στις 19 Δεκεμβρίου 2023 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση γονέων στα πλαίσια του σχ...