Translate

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2021-2022

Σχολική διαρροή - φοίτηση A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης 
1 Να αντιμετωπιστούν οι ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και των οικογενειών τους. Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης, φροντιστηριακών και ΖΕΠ επαρκή για όλους τους μαθητές και στελέχωση από οργανικά τοποθετημένους εκπαιδευτικούς.
 Εγγραφή όλων των μαθητών που ανήκουν στην σχολική περιφέρεια. · 
Εξασφάλιση υποδομής για τους μαθητές Ρομά για συμμετοχή στην εξ`αποστάσεως εκπαίδευση • Διαπολιτισμική εκπαίδευση για την υποστήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. 
• Καταγραφή αναγκών και προβλημάτων μαθητών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. 
• Αιτίες σχολικής διαρροής και ελλιπούς φοίτησης.
 • Συνεργασία με τοπικούς φορείς (Δήμος, Κέντρο Κοινότητας).
 •Εξατομικευμένη Υποστήριξη. 
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης 
1 Δημιουργία κλίματος αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών/τριών. 
Ανάπτυξη συλλογικού πνεύματος και αλληλεγγύης μεταξύ των μαθητών/τριών. 
Ελαχιστοποίηση ατομικών συγκρούσεων μεταξύ μαθητών/τριών. ·
 Ανάπτυξη σχολικής κουλτούρας αποδοχής του διαφορετικού
 •Καλλιέργεια ανάπτυξης συλλογικού πνεύματος και αλληλεγγύης μεταξύ των μαθητών/τριών μέσα από διάλογο και μορφές τέχνης.
 • Εφαρμογή προγραμμάτων ατομικής και ομαδικής βελτίωσης συμπεριφοράς.
 •Συνεργασία με φορείς, ειδικούς ψυχολόγους παιδαγωγούς.
 •Δημιουργία βίντεο και ανάρτηση στην ιστοσελίδα.
 •Πρόγραμμα αποδοχής του διαφορετικού.
 Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης 
1 Συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών σε ενδοσχολικά προγράμματα επιμόρφωσης . 
•Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
 • Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων στη σχολική μονάδα.
 • Σεμινάριο πρώτων βοηθειών.
 • Επιμόρφωση στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. 
 Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021) 
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
  Το σχολείο μας 2ο Δημοτικό Σχολείο Μεγάρων,λειτούργησε το σχολικό έτος 2020-2021 ως δεκαθέσιο. Βρίσκεται σε μια περιοχή όπου διαμένουν άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (Ρομά). Παρόλο που από το 2012, με απόφαση των διευθυντών των Δημοτικών Σχολείων του Δήμου Μεγαρέων, οι μαθητές Ρομά κατανέμονται σε όλα τα σχολεία της πόλης, εκείνοι θέλουν να φοιτήσουν τα παιδιά τους στο σχολείο μας γιατί το θεωρούν “δικό τους”. Παρά την τήρηση της απόφασης κατανομής εκ μέρους των διευθυντών των σχολείων του Δήμου μας, για κοινωνικούς λόγους (φοίτηση αδελφών, αναπηρίες γονέων, μονογονεϊκές οικογένειες) οι μαθητές Ρομά αποτελούν το 34% του μαθητικού μας πληθυσμού. Για το λόγο αυτό λειτουργούμε δύο τμήματα ΖΕΠ για ενισχυτική διδασκαλία των μαθητών αυτών και δυο τμήματα ολοήμερου όπου προσπαθούμε να εντάξουμε όσο το δυνατόν περισσότερους από τους μαθητές αυτούς. Πέραν των παραπάνω όραμά μας είναι η σχολική μας μονάδα να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών της και των οικογενειών τους. Ανάγκες που διαμορφώνονται μέσα σε ένα δύσκολο, αβέβαιο , απρόβλεπτο και μεταβαλλόμενο κοινωνικό περιβάλλον. Να καταφέρουμε να αμβλύνουμε τις κοινωνικές ανισότητες των μαθητών μας έτσι ώστε όλοι να έχουν ίσες ευκαιρίες στη μάθηση με τη συνέργεια των υποστηρικτικών δομών και σχεδίων δράσεων που απευθύνονται σε όλους και κυρίως σε αυτούς που ανήκουν στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Το μεγάλο ποσοστό μαθητών που ανήκουν στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, μας ενθαρρύνει περισσότερο να προωθήσουμε τις έννοιες της αποδοχής, της διαφορετικότητας, της ισότητας , της ενσυναίσθησης και της κοινωνικής ενσωμάτωσης. Το δημοκρατικό κλίμα λειτουργίας του σχολείου μας προσπαθούμε να γίνει κτήμα όλης της σχολικής κοινότητας και όλοι μαζί μαθητές ,εκπαιδευτικοί και γονείς να συναποφασίζουμε και να διαμορφώνουμε το πλαίσιο λειτουργίας που θα διέπεται από κανόνες ισότητας, αποδοχής, αλληλοσεβασμού, αλληλοκατανόησης, στήριξης και βελτίωσης της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο στοχεύουμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες εκείνες συνθήκες, έτσι ώστε οι μαθητές μας να αποκτήσουν δεξιότητες που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχής μας, να αναπτύξουν τα ταλέντα τους, να θέτουν στόχους και να τους πετυχαίνουν, να συνεργάζονται μεταξύ τους ,να αποδέχονται ο ένας τον άλλον, να ακολουθούν καλές πρακτικές και να παραδειγματίζονται, να μάθουν να διαχειρίζονται και να κρίνουν το μεγάλο όγκο πληροφοριών που δέχονται και γενικά να είναι ψυχικά και συναισθηματικά ισορροπημένοι. Τελικός στόχος όλων των παραπάνω είναι η δημιουργία μιας σχολικής κουλτούρας που θα χαρακτηρίζει τη λειτουργία της μονάδας μας και θα της προσδίδει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ταυτότητάς της.
 Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία 
Θετικά σημεία 
1. Ενιαίοι και καθολικοί μορφωτικοί και παιδαγωγικοί στόχοι για όλα τα παιδιά. 
2. Δωρεάν διανομή διδακτικών βιβλίων για όλα τα παιδιά. 
3. Διδακτικό υλικό που παράγεται από τους εκπαιδευτικούς της πράξης και βρίσκεται ελεύθεροστοδιαδίκτυο.
 4. Καθημερινή από τους εκπαιδευτικούς ανατροφοδότηση των μαθητών και των γονέων για τηνπρόοδο καιτιςδυσκολίεςτωνίδιωντωνμαθητών.
 5. Λειτουργία των τμημάτων ΖΕΠ και Ολοήμερου από την αρχή του σχολικού έτους.. 
6. Οι επιτυχείς προσπάθειες των εκπαιδευτικών να διατηρήσουν κάποια μορφή σχολικής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, με δικά τους μέσα ή του σχολείου,. 
7. Το τεράστιο έργο και το πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό που παρήγαγαν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκειατηςεξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.
 Σημεία προς βελτίωση .
1. Ανάγκη περιορισμού της έκτασης της «ύλης», δηλαδή ανάγκη χρονικής άνεσης για την εμβάθυνση στα διδακτικά αντικείμενα. 
2. Ανάγκη συστηματικής καταγραφής των προβλημάτων και των συμπεριφορών των μαθητών Ρομά και εξεύρεσης καλών πρακτικών απέναντί τους. 
3. Οργάνωση και διευκόλυνση πρόσβασης στο πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό που παράχθηκε στα πλαίσια της εκπαιδευτικής πράξης και βρίσκεται ελεύθερο στο διαδίκτυο.
 4. Σταθερή και όχι ευκαιριακή στελέχωση όλων των θέσεων αντισταθμιστικών δομών, όπως της παράλληλης στήριξης, τμημάτων ΖΕΠ, τμημάτων ένταξης. Δημιουργία οργανικών θέσεων. 
5. Καταγραφή, οργάνωση, ανάδειξη του πλούσιου διδακτικού υλικού εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που παράχθηκε στη διάρκεια της καραντίνας. 
6. Εξέταση του περιεχομένου των διδακτικών πρακτικών ως προς τη μορφωτική τους ωφέλεια καιτην αντισταθμιστική τους δυναμική και όχι, αποκλειστικά, ως προς τον καινοτόμο χαρακτήρα τους. Διοικητική λειτουργία
 Θετικά σημεία 
1. Η συνεχής προσπάθεια των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ρόλου τους και στα καθήκοντά τους και να κοινοποιήσουν μαζί με τους μαθητές τους το πλούσιο έργο τους στην κοινωνία.
 2. Η θετική και σε γενικές γραμμές επιτυχής προσπάθεια των εκπαιδευτικών να κρατήσουν ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία κατά τη διάρκεια της καραντίνας και να συμπεριλάβουν σ’ αυτήν ακόμα και τους μαθητές που δεν διέθεταν τα απαραίτητα μέσα για την εξ ’αποστάσεως εκπαίδευση. 
3. Ο διαρκής αγώνας της σχολικής κοινότητας να εξασφαλίσει την υλικοτεχνική υποδομή που χρειάζεται το σχολείο παρά την ελλιπή χρηματοδότηση.. 
Σημεία προς βελτίωση
1. Η αύξηση των αναγκαίων πόρων για την λειτουργικές ανάγκες των σχολείων. 
2. Η έλλειψη σταθερού και μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού σε συνάρτηση με τον μεγάλο αριθμό αναπληρωτών εκπαιδευτικών που μεταβάλλουν κάθε χρόνο τη σύνθεση του συλλόγου διδασκόντων. 
3. Η καθυστερημένη κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό που οδηγεί πουοδηγείστηνυπολειτουργία σημαντικώνεκπαιδευτικών δομών. 
4. Η πρόσληψη διοικητικού προσωπικού για την γραμματειακή υποστήριξη των σχολικών μονάδων. 
5. Δημιουργία καλύτερων συνθηκών για τους εκπαιδευτικούς με απαλλαγή από τη γραφειοκρατία που όλο και αυξάνεται στα σχολεία.
 Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών 
Θετικά σημεία
 1. Ανταλλαγή απόψεων, εμπειριών και συνεχής διάλογος μεταξύ των εκπαιδευτικών της πράξης για θέματα παιδαγωγικών και διδακτικών πρακτικών. 
2. Ελεύθερη ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού από τους εκπαιδευτικούς της πράξης στοδιαδίκτυο. 
3. Υλοποίηση προγραμμάτων για την αντιμετώπιση απειλών όπως η περιβαλλοντική κρίση, η καταπάτηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και η καλλιέργεια πνεύματος αλληλεγγύης και σεβασμού όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτου φυλής, θρησκείας, εθνικότητας. 
Σημεία προς βελτίωση 
1. Εξασφάλιση όλων των προϋποθέσεων (διοικητικών, τεχνικών, οικονομικών κλπ. )για την ανταλλαγή επισκέψεων με άλλα σχολεία της χώρας ή στο εξωτερικό , ιδιαίτερα για τα σχολεία όπως το δικό μας που έχει μεγάλο ποσοστό μαθητών με χαμηλά οικογενειακά εισοδήματα.. 
2. Ελεύθερη πρόσβαση όλων των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά ή μεταπτυχιακά προγράμματα χωρίς καμμία οικονομική επιβάρυνση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Επιμορφωτική Ημερίδα.

       Στις 19 Δεκεμβρίου 2023 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση γονέων στα πλαίσια του σχ...